2010. szeptember 21., kedd

Börzsöny csúcsai, 2.nap

Reggel összekaptuk a felszerelést és a piros jelzésen elindultunk "Bugyihóra". Borzasztó kemény emelkedő volt ez így reggelire. A "Lopona-főig" tartott a kemény menet, majd rátértünk a "Tótok útjára" és az útvonal is kényelmesebbé vált.
Reggel a Dr.Korányi Frigyes pihenőnél
"Bugyihó" (634m) közelében egy sziklaképződmény található, kilátás nincs, de így is szépnek találtuk a helyet. Megkerestük a csúcskövet, az igazolófüzetbe bejegyeztük az ittjártunkat bizonyító választ. A reggelinket is itt fogyasztottuk el, majd kellemes gyaloglással leereszkedtünk a Diósjenőt Kemencével összekötő erdészeti műútra.
A Bugyihón
Itt még felfrissítettük magunkat a "Mátyás-kútnál", ahogy azt királyunk is tette a monda szerint anno. A műútra leérve az első arra járó gépkocsit lestoppoltuk és bevitettük magunkat Diósjenőre. Most már találkoztunk a kemping üzemeltetőivel és befizettük az illetéket. Itt szeretném megköszönni a srácoknak a segítőkészségüket és a nagyon baráti árakat! Felvertük  a sátrat, pihentünk egy órácskát, majd kocsival visszahajtottunk nagyjából a "Hollófészek" alá. Ez a csúcs ugyanis még hiányzott a napi teljesítményhez, tehát leraktuk a kocsit és nekivágtunk. De jó is volt, csak így, nagy zsák nélkül túrázni! Úgy látszik túlságosan is nekiindultunk, mert elsőre rossz hegyre mentünk fel. Azt csak halkan jegyzem meg, hogy még GPS is volt nálunk. Végülis elértük a sziklás, fenyves csúcsot (661m), ahonnan szép kilátás nyílt Diósjenő irányába.
Diósjenő Camp
Visszaérve a faluba kerestünk egy jónak tűnő éttermet és elfogyasztottunk egy kétszemélyes fatányérost, amit a szakács néni az aktuális tv-sorozat szünetében dobott össze nekünk. Nagyon finom volt! Este pedig a kemping tőszomszédságában található "Havas presszó" sörét és vendégszeretetét élveztük a helyi törzstagok között elvegyülve.
Havas presszó 2010
2. nap:10.8km, 725 m