2010. január 24., vasárnap

Nagy Hideg-hegy, télen

A karácsonyi és szilveszteri esők és zivatarok(!) után, januárban nem lehet panaszunk a télies időjárásra. Van hó és mínuszok már jó ideje. A hétvégére is napsütést jósoltak. Ennek megfelelően be is terveztünk egy börzsönyi kirándulást. Eredetileg a Csóványos volt a cél. Kethy javaslatára viszont megváltozott, és lett belőle Nagy Hideg-hegy!

Kicsit késve érkeztünk Királyrétre. Az ingyenes parkolóban már jó pár kocsi volt. Pár száz forint ellenében mehettünk volna feljebb is a kocsival, de mi lentről akartuk indítani a túrát. Szerencsére igazuk lett az időjósoknak. Végig, az egész nap folyamán ragyogó napsütésben volt részünk. Az úton 5-10 cm-es hó volt mindössze, így az nem nehezítette a járást, csak még szebbé tette a tájat. A 'tízórai' szünetet a csúcs alatti Magas-taxi turistaháznál tartottuk. A ház jelenleg nem üzemel. A hegyre, nyugodt tempóban, kb. 2,5 óra alatt értünk fel, a piros jelzésen.

Fent gyönyörű kép fogadott. Szikrázó napsütés, hó mindenütt és a kilátás sem volt rossz. Mivel a turistaházban már nem volt hely, így többedmagunkal a teraszon foglaltunk helyet. De ott is kellemes volt a napfürdőben a frissítőt fogyasztani.

Nagyon sokáig mégsem időztünk fent. Már benne voltunk a délutánban és a napsütés ellenére a hideget is kezdtük érezni. Még egy utolsó integetés az Időkép webkamerába, majd indultunk lefelé. Ezúttal a kék jelzésű utat választottuk. Ez valamivel izgalmasabb volt, mint a piros.

Lefelé gyorsabban haladtunk, de így is késő délután volt már mire leértünk. Még éppen sötétedés előtt sikerült teljesíteni a túrát. Szép kirándulás volt, ezúttal sem csalódtunk a Börzsönyben!